Saturday, March 8, 2014

Maaliskuun 8. 2014 - Naistenpäivä


L ostaa mulle kukkia äitienpäivänä, muuten ostan kukkani ihan itse... nää tarttui käteen jo eilen, 30 tulppaania kympillä.

Puhuttiin L:n kanssa parisuhteellisuuksia, tai oikeastaan enneminkin meidän parisuhteen kasvatusvaikutuksista meidän lapsiin, siitä minkälainen mielikuva niille syntyy naisen ja miehen välisestä suhteesta. Mikä on naisen rooli? Miten mies osoittaa kunnioittavansa naistaan? L sanoo että nainen huutaa aina. Mä sanon että mies unohtaa hoitaa lapsia silloin kun on siihen sitoutunut.

Tosiasiassa naistenpäivänä voin todeta että mulla on mun oma ääni, mua kuunnellaan ja mulla on oikeus. Oikeus olla minä. Oikeus olla nainen. Oikeus olla äiti. En edes halua ruusukimppuja, kalliita ravintoloita... mulle riittää oikeus omaan mielipiteeseen, oikeus tulla kuulluksi ja kuunnelluksi. Joku saattaa sanoa että vähäänpä tyydyn... ei edes kukkia. Mä sanon että otan se oikeuden omaan ääneen mieluummin kuin kokonaisen pellon kukkasia.






No comments:

Post a Comment